—
Çıktılar – Genel amaçlar ve
ayrıntılı alt amaçların gözenebilir biçimde formüle edilmesi
—Testler – Amaçlar ve alt
amaçlara karşılık gelen ön-testin ve son-testin geliştirilmesi
—Analiz – Öngörülen öğrenme
yeterlikleri açısından amaçların ve alt amaçların analiz edilmesi
—Öğrenci özellikleri – Hedef kitlenin
özelliklerinin belirlenmesi
—Strateji – İçerik ve öğrenci
özelliklerine uygun öğretim stratejisinin belirlenmesi
—Ortam – Stratejileri uygulamak
için uygun eğitim ortamının seçilmesi
—Geliştirme – Stratejilere dayalı
olarak öğretim ve öğrenme materyallerinin geliştirilmesi
Deneme – Tasarlanan öğretimin
hedef kitle üzerinde uygulanarak sınanması
Kurma/İzleme – Öğretim programının
kurumsallaştırılması, gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesi
—İhtiyaç – Problemin analiz
edilmesi ve ihtiyacın belirlenmesi,
—Alternatifler – Öğretime alternatif
olabilecek eğitim-dışı seçeneklerin dikkate alınması
Sınırlılıklar – Sistem ve çevreyi
inceleyerek sınırlılıkların belirlenmesi
—Maliyet hesapları – Öğretim programlarının
yaklaşık maliyetlerinin hesaplanması
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder