ÖĞRETİM TASARIM MODELLERİNİN ORTAK ÖZELLİKLERİ


Çıktılar – Genel amaçlar ve ayrıntılı alt amaçların gözenebilir biçimde formüle edilmesi
Testler – Amaçlar ve alt amaçlara karşılık gelen ön-testin ve son-testin geliştirilmesi
Analiz – Öngörülen öğrenme yeterlikleri açısından amaçların ve alt amaçların analiz edilmesi
Öğrenci özellikleri – Hedef kitlenin özelliklerinin belirlenmesi
Strateji – İçerik ve öğrenci özelliklerine uygun öğretim stratejisinin belirlenmesi
Ortam – Stratejileri uygulamak için uygun eğitim ortamının seçilmesi
Geliştirme – Stratejilere dayalı olarak öğretim ve öğrenme materyallerinin geliştirilmesi
Deneme – Tasarlanan öğretimin hedef kitle üzerinde uygulanarak sınanması
Kurma/İzleme – Öğretim programının kurumsallaştırılması, gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesi
İhtiyaç – Problemin analiz edilmesi ve ihtiyacın belirlenmesi,
Alternatifler – Öğretime alternatif olabilecek eğitim-dışı seçeneklerin dikkate alınması
Sınırlılıklar – Sistem ve çevreyi inceleyerek sınırlılıkların belirlenmesi
Maliyet hesapları – Öğretim programlarının yaklaşık maliyetlerinin hesaplanması

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder