Çıktılar – Genel amaçlar ve
ayrıntılı alt amaçların gözenebilir biçimde formüle edilmesi
Testler – Amaçlar ve alt
amaçlara karşılık gelen ön-testin ve son-testin geliştirilmesi
Analiz – Öngörülen öğrenme
yeterlikleri açısından amaçların ve alt amaçların analiz edilmesi
Öğrenci özellikleri – Hedef kitlenin
özelliklerinin belirlenmesi
Strateji – İçerik ve öğrenci
özelliklerine uygun öğretim stratejisinin belirlenmesi
Ortam – Stratejileri uygulamak
için uygun eğitim ortamının seçilmesi
Geliştirme – Stratejilere dayalı
olarak öğretim ve öğrenme materyallerinin geliştirilmesi
Deneme – Tasarlanan öğretimin
hedef kitle üzerinde uygulanarak sınanması
Kurma/İzleme – Öğretim programının
kurumsallaştırılması, gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesi
İhtiyaç – Problemin analiz
edilmesi ve ihtiyacın belirlenmesi,
Alternatifler – Öğretime alternatif
olabilecek eğitim-dışı seçeneklerin dikkate alınması
Sınırlılıklar – Sistem ve çevreyi
inceleyerek sınırlılıkların belirlenmesi
Maliyet hesapları – Öğretim programlarının
yaklaşık maliyetlerinin hesaplanması
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder