ASSURE



          Assure modeli ile öğrencilerimizin karakteristik özellikleri ve ulaşılmak istenen öğretim hedefleri değerlendirilerek öğretim programını hazırlanabilir. Bu değerlendirmeler sonucunda en uygun materyali kullanılabilir ve öğrenenlerden en verimli geri bildirimler alınabilir.
1. Öğrenenlerin Analizi: Bu bölüm 3 alt baslıkta toplanır: öğrencilerin genel karakteristikleri, giris yeterlilikleri, öğrenme stilleri. Yas, is, kültürel, sosyoekonomik etkenler v.b., öğrenenlerin baslangıç esnasındaki bilgi seviyeleri, ön gereksinim yetenekleri, düsünme, davranıs yöntemi vb., algılanabilir tercihler ve dayanıklılık, bilgi isleme alıskanlıkları, motivasyonu etkileyen faktörler, psikolojik faktörler gibi etmenlerin analizi iyi yapılmalıdır
2. Hedeflerin Belirlenmesi: hedefler tasarımcı tarafından net bir sekilde belirtilmelidir. Öğrenenlere kazandırılmak istenen davranıslar ölçülebilir ve gözlenebilir olmalıdır. 

Öğretim tasarımının hedefleri,  ABCD formatında belirtilmelidir.
 (A) Audience (Öğretim programına katılanlar), 
(B) Behaviour(Davranıslar ölçülebilir ve gözlenebilir olmalıdır), 
C) Conditions (Kazanılan yetenekler hangi sartlarda tanımlanabilecek) 
(D) Degree (Kazanılan yeteneğin derecesi: zaman sınırlaması, doğruluk oranı vb.)
3. Yöntem, Medya ve Materyallerin Seçilmesi: Bu asamada nasıl

öğretelim sorusuna yanıtlar aranmaktadır. Öğretim yöntemi, ortam ve materyaller
öğrenenlerin analizi ve hedeflerin belirtilmesi asamaları da dikkate alınarak
seçilmelidir. Yöntem ve materyaller seçilirken 3 seçenek vardır: Hazır olarak
bulunan materyalleri kullanmak, Hazır olan materyallerin gelistirilmesi, Yeni
materyaller tasarlanması.
4. Medya ve Materyallerin Kullanılması: Materyal seçiminden sonra,
medyayı ve materyalleri öğretim programının hedeflerine ulasmasını sağlayacak,

alıstırma ve uygulamaların nasıl uygulanacağını belirten bir yöntem seçilmelidir.
Tasarıma baslamadan önce yapılması gerekenler:
5. Öğrenen Katılımının Sağlaması: Bu asamada öğrenci katılımının

nasıl sağlanacağı sorusuna yanıt aranmaktadır. Öğrenci öğrenme sürecine aktif olarak katılmalıdır. Öğrencilerin aktif olarak katılmalarını sağlamak için onlara ipuçları ve isaretçiler verilmelidir
6.Değerlendirme ve Gözden Geçirme: Değerlendirme asaması, su sorulara verilen yanıtlar ile yapılabilir. “Öğrenenler, öğretim programının hedeflerine ulastı mı? Seçilen medya ve materyaller, hedeflere ulasılmasında öğrenenlere yardımcı oldu mu? Tüm öğrenenler materyalleri amacına uygun bir biçimde kullanabildi mi?








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder