Assure
modeli ile öğrencilerimizin karakteristik özellikleri ve ulaşılmak istenen
öğretim hedefleri değerlendirilerek öğretim programını hazırlanabilir. Bu
değerlendirmeler sonucunda en uygun materyali kullanılabilir ve öğrenenlerden
en verimli geri bildirimler alınabilir.
1. Öğrenenlerin Analizi: Bu
bölüm 3 alt baslıkta toplanır: öğrencilerin genel karakteristikleri, giris yeterlilikleri, öğrenme stilleri. Yas,
is, kültürel, sosyoekonomik etkenler v.b., öğrenenlerin baslangıç esnasındaki bilgi seviyeleri, ön
gereksinim yetenekleri, düsünme, davranıs yöntemi vb., algılanabilir tercihler ve
dayanıklılık, bilgi isleme alıskanlıkları, motivasyonu etkileyen faktörler, psikolojik faktörler gibi
etmenlerin analizi iyi yapılmalıdır
2. Hedeflerin
Belirlenmesi: hedefler tasarımcı tarafından net bir sekilde belirtilmelidir. Öğrenenlere
kazandırılmak istenen davranıslar
ölçülebilir ve gözlenebilir olmalıdır.
Öğretim tasarımının hedefleri, ABCD formatında
belirtilmelidir.
(A) Audience
(Öğretim programına katılanlar),
(B) Behaviour(Davranıslar
ölçülebilir ve gözlenebilir olmalıdır),
C) Conditions (Kazanılan yetenekler hangi sartlarda
tanımlanabilecek)
(D) Degree
(Kazanılan yeteneğin derecesi: zaman sınırlaması, doğruluk oranı vb.)
3. Yöntem, Medya ve
Materyallerin Seçilmesi: Bu asamada nasıl
öğretelim sorusuna yanıtlar aranmaktadır. Öğretim yöntemi, ortam ve
materyaller
öğrenenlerin analizi ve hedeflerin belirtilmesi asamaları da dikkate alınarak
seçilmelidir. Yöntem ve materyaller seçilirken 3 seçenek vardır: Hazır
olarak
bulunan materyalleri kullanmak, Hazır olan materyallerin gelistirilmesi,
Yeni
materyaller tasarlanması.
4. Medya ve Materyallerin Kullanılması: Materyal seçiminden sonra,
medyayı ve materyalleri öğretim programının hedeflerine ulasmasını sağlayacak,
alıstırma ve
uygulamaların nasıl uygulanacağını belirten bir yöntem
seçilmelidir.
Tasarıma baslamadan önce
yapılması gerekenler:
5. Öğrenen Katılımının
Sağlaması: Bu asamada öğrenci katılımının
nasıl sağlanacağı sorusuna yanıt aranmaktadır. Öğrenci öğrenme sürecine aktif
olarak katılmalıdır. Öğrencilerin aktif olarak katılmalarını sağlamak için
onlara ipuçları ve isaretçiler
verilmelidir
6.Değerlendirme ve Gözden Geçirme: Değerlendirme asaması, su sorulara verilen yanıtlar ile yapılabilir. “Öğrenenler,
öğretim programının hedeflerine ulastı mı? Seçilen medya ve materyaller, hedeflere ulasılmasında
öğrenenlere yardımcı oldu mu? Tüm öğrenenler materyalleri amacına uygun bir
biçimde kullanabildi mi?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder