ADDİE TASARIM MODELİ
1. Analiz
Sistem analiz edilerek problem ve problemin kaynağı tanımlanır. Hedef kitle, öğrenme gereksinimleri, sınırlılıklar, öğrencilerin hazır bulunuşluluk düzeyleri analiz edilir.


2. Tasarım
Hedeflere nasıl ulaşılacağı belirlenir. Hedeflere ulaşmak için ortam seçimi, değerlendirme sürecinin tasarımı, öğretim yöntemi ve öğrenme etkinlikleri tasarımı bu basamakta yapılır.
3. Geliştirme
Öğretim materyalleri, öğretimde kullanılacak tüm araçlar ve destek materyalleri bu basamakta üretilir. Devamlı değerlendirmeler ile ürün öğrenenlere sunulmadan önce yeniden düzenlemeye gidilir.
4. Uygulama
Ortaya çıkan ürünün öğrenenler ile buluştuğu basamaktır. Öğrenenler ürünü kullanmaya başladıktan sonra geri bildirimlerde bulunurlar.
5. Değerlendirme
Uygulama basamağından gelen geri bildirimler ile geliştirilen sistemin öğrenme hedeflerini ne kadar karşıladıklarının kontrol edildiği basamaktır. Modelin diğer basamaklarıyla doğrudan ilişkilidir. Alınan geri bildirimlere göre modelin herhangi bir basamağına geri dönüş yaşanabilir.
KAYNAKLAR*S. ARKÜN, T. BAŞ, Ü. AVCI, V. ÇEVİK, T. GÜRCAN (2009). Addie tasarım modeline göre web tabanlı bir öğrenme ortamı geliştirilmesi. Eğitimin Değişen Yüzü: Yeni Paradigmalar 25. Yıl Konferansı, Ankara
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder